Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


onsdag 12. januar 2011

Bruktfunn

Satt å lekte meg litt på finn.no her en kveld og kom over denne fine speilkommoden. Fikk tilslaget og har vært å hentet den i kveld.


Det får bli et prosjekt til våren å få denne i en annen utførelse en hva den er i nå. Den er lutet, men etter litt tips fra disse jentene her vet jeg hvordan jeg skal gjøre det. 
Jeg spurte om det var mulig å male over lutede møbler og "Jepp, men du må nøytralisere luta først. Det gjør du ved å blande vanlig eddik (vanlig) 50/50 med vann. Så tørker du over møblet med dette. Vips! Når det da har tørket så er det klart for maling på normal måte. (grunning+toppstøk)" Supert med faghjelp.
 
Kanskje jeg skulle overlate hele prosjektet til dem, la de få frie hender å se hva resultatet blir. Det de viser på bloggen sin er i hverfall spennede....ikke som alle andre. Som f.eks dette fine skapet.

Bilde fra Maleriet Fargehandels blogg

Vårpuss

6 kommentarer:

anne g sa...

jeg gleder meg til å se den ferdig malt!

Familien i Fjellborg sa...

for et FUNN :)
den kommer til å bli kjempefin
lykke til med prosjektet

hilsen anita s

Unknown sa...

for et nydelig møbel!
jeg har nettopp pusset opp en liten kommode, titt gjerne innom:P

Maleriet fargehandel sa...

Så morro at du har linket oss da :O) Tusen takk for det. Finnfunnet ditt er jo nesten som det Trude har i sin entre ;)
(finn.no-prosjekt det også)

Link: http://malingsdamene.blogspot.com/2010/11/en-gammel-speilkommodes-make-over.html

mvh Heidi

Anonym sa...

Hei.Den var kjempe fin.Regner med den blir kjempe fin når den blir malet.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Simones Country Home sa...

Hei på deg. Den kan bli fin da. Spennende, du får legge ut bilder etterhvert. ;o)

Takk for hyggelig kommentar. Kanskje vi møtes på messa. ;o))

Ha en flott helg.

Klem Simone ;o)