Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


søndag 8. august 2010

Fosømt hage

Har benyttet den fine dagen i dag til litt luking i bedene. Dette har dessverre vært en forsømt oppgave i sommer. Jeg pleier stort sett å kose meg med lukingen, plukke litt her og plukke litt der. Kan ikke huske sist jeg var så likeglad over hagen gitt...hmmm. Lover ikke godt.



Men å luke i lavendelbedet er jo bare deilig da...det dufter jo over det hele når jeg leer på disse plantene.


Gjorde det forsåvidt fint her til vårens konfirmasjon, så gikk lufta litt ut av meg når den var over. Reiste på 14 dagers ferie til Spania, og når jeg kom hjem var det mye som hadde skjedd her ja, eller ikke....


Jeg forlangte ikke akkurat at de som var igjen hjemme skulle stelle like mye som jeg egentlig pleier, men her var det ikke gjort mye nei. Litt vanning i drivhuset kanskje. 


Da er det tungt å ta igjen alt det forsømte, så da ble det med det. Kastet en del blomster og grønnsaksplanter som delvis hadde  avgått med døden.


Får vel så smått begynne å tenke på min neste hage. Skal prøve å planlegge den godt, så jeg slipper all flytting og omgjøring.

 
Jeg skal finne frem bilder jeg tok fra hagen i fjor, og tenke tilbake på: at jeg kan hvis jeg vil, men akkurat i sommer har overskuddet sviktet meg, så jeg har ikke vært så flink som jeg burde.


Snart er en ny sommer her.


Bedre lykke neste sommer.

Ingen kommentarer: