Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


søndag 7. mars 2010

Vakre glass

Jeg er veldig glad i glass. Det være seg gamle likørglass, flotte glass-skåler, karafler og fat. Synes glass med siselering eller fasettsliping er fantastisk flotte.

Jeg har gjennom en del år laget meg en liten samling av små stetteglass. Noen av disse er kjøpt i brukthandel, noen på loppemarked og en del har jeg fått av venner som vet jeg samler. Dette settet er forøvrig kjøpt nytt , men synes det har sin sjarm allikevel.


Her er en del av samlingen min, glassene står i et glass-skap i eik som vi har arvet slik at vi kan se dem.

Noen har fått plass i en vegghylle. Denne hyllen er helt mørk, så derfor blir bildene også ganske mørke dessverre, men de kommer godt frem da. Og jammen har jeg ikke klart å snike meg med på bildet i en alder av 2 og et halvt år kanskje.

Når vi har venner på besøk dekker jeg som regel med disse. Da får hver og en forskjellige glass, og det tar seg fint ut på bordet. Passer på at de som ikke tåler så mye får de minste glassene da :-)

Dette fløtesettet i pressglass på en liten brikke av nuppereller er jeg veldig glad i. Dette har jeg fått etter min mormor som døde på dagen i dag for 13 år siden. Synes det er koselig å ha som minne. De flotte glassene har jeg fått av min manns tante som er en høyst oppegående dame på 87. Og det lille stettefatet er av nyere dato, men passer godt sammen med de gamle glasssene.

Ingen kommentarer: