Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


tirsdag 16. mars 2010

Skatten etter farmor

I går var jeg med å ryddet opp i barndomshjemmet til min far. Og fant jeg noen små skatter som har tilhørt min farmor, hun døde i 1966, men huset har vært bebodd helt til før jul, og ingen har tatt en skikkelig opprydding der. Nå er huset solgt, så da måtte det gjøres.


Min farmor var ingen holden dame, alenemor som hun var til 3 barn født mellom 1915 og 1928. Men jeg fant en vakker terrin i stengods. Den er noe krakelert, noe jeg synes bare er sjarmerende.

Mulig jeg kan bruke den til noe annet enn å ha blomster i, men foreløpig blir det slik. Kanskje jeg skal skal plante noen perleblomster i den nå mot påske, så kan jeg jo ha svibler i den til jul. Det har jeg sett andre har gjort og det er utrolig flott.


Jeg fant også noen nydelige små glass til samlingen min, og en liten vase som blir fin til årets første blåveis. Mulig den lar vente på seg en stund til, men den som venter på våren venter ikke forgjeves.

En vakker krystallmugge fant også veien hit, sammen med et morsomt stetteglass i pressglass. Lurer på om ikke dette glasset blir mitt nye juiceglass om morgenen, jeg må nemlig drikke juice av stettglass.....noen tvangstanker skal en vel ha.
Ha en fin kveld alle sammen, og takk for at du tittet innom.
Jorunn

3 kommentarer:

anne g sa...

det ble jo så bra da!!

fruSärås sa...

Kjempefint;o))...jeg også har en forkjærlighet til glass, men store glassvaser, krukker og gamle terriner...de kan brukes til så mangt...fantasien setter ingen grenser noen ganger;o))

Camilla sa...

Hei!

En fin blogg du har her. Kommer gjerne innom deg igjen!
Ta en titt på min giveaway, gir bort 1års abb. på interiørblad. Velkommen skal du være!

Klem C.