Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


søndag 4. september 2011

Stein vs heltre


Nok et nytt valg som må tas. 
Denne gangen er det benkeplate til kjøkkenet. Vi har egentlig bestilt heltre valnøtt plate, men så dukker spørsmålet opp angående vedlikehold av denne. Hos leverandøren mener de jo selvfølgelig at valnøttplatene trenger vedlikehold med olje og at vi kke kan sette varme kjeler direkte på denne platen. Dette er enklere med en stein/granittplate, men hva blir finest? 
Og hva slags steinplate skal vi da ha, sort, brun eller noe annet. 


Vi har i dag flislagt rund koketoppen, og jeg ser at dette er veldig praktisk med hensyn til varme kjeler.


Og jeg er fortsatt litt i tvil om jeg skal velge Edel hvit eller Edel krem fra Norema. Jeg må bestemme meg i løpet av 3 uker, for da går kjøkkenet i bestilling. Tror jeg må gå innom dem igjen og låne med meg prøver på begge frontene. for å ta dem litt nærmere i øyesyn.
Hei søsken.....kom å hjelp meg  :)



Synes det er vanskelig å ta alle disse valgene, for det er jo valg vi gjør som skal vare i mange år. Det er litt enklere å male en vegg, og angre på fargen, for da er det jo bare å male om igjen. 
Setter stor pris på hvis du som leser vil dele dine erfaringer med oss, så kanskje valgene blir litt enklere.


Hjelpe meg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei:) Jeg laget ett innlegg for en stund siden om benkeplater: http://nr14.wordpress.com/2011/02/07/kj%c3%b8kken-benkeplater-og-kj%c3%b8kkenvasker/

Litt fordeler/ulemper etc.

Må vel innrømme at jeg har en forkjærlighet for benkeplate i stein. Jeg har hatt valnøtt før og syntes det krevde mye vedlikehold.

Lykke til med valget:)

Zopp Design sa...

Vi har akkurat kommet oss på nett og feirer med et blogglotteri. Kom innom oss og bli med da vel. Flotte premier!!!