Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


lørdag 17. september 2011

Da blir det peiskos

Da tror jeg jammen vi har klart å bestemme oss for peisinnsats.
Vi så en innsats fra Rais sist vi var på byggemesse. Denne likte vi begge to. Så var selvfølgelig spørsmålet om vi kunne bygge den inn i pipa, eller montere stålpipe over, som vi kunne kle inn på noe vis. Vi snakket med en pipeforhandler, og de mente vi måtte ha elementpipe.


Med med all reklamen som kommer om dagen dukket det opp en brosjyre fra "Varmefag", hvor det sto at de hadde kledd inn stålpipen. Så i dag har vi vært hos Varmefag og spurt om det samme spørsmålet, og det var ikke noe problem. Nå venter vi på tilbud på full pakke.



Neste spørsmål nå blir jo hva skal vi kle omrammingen med. Den skal bygges med brannmursplater, (hva nå enn det er?) og da får vi se hvordan vi skal få dette pent. 
Vår peis skal stå som en vegg/romdeler mellom stue og kjøkken, omtrent slik som på dette bildet fra Varmefag. Men jeg regner med at veggen vil bli noe bredere, og at vi plasserer innsatsen noe høyere enn her. 
Blir kos det tenker jeg

Peiskos

3 kommentarer:

Camilla sa...

Misunnelig på peis som romdeler, det skulle jeg veldig gjerne hatt også! :) Blir spennende å se hvordan det blir hos dere etterhvert!

Livet under Skriua sa...

Utrolig mange valg som må gjøres når man bygger. Og ikke alltid så enkelt å få riktig informasjon slik at man kan ta de beste valgene... Peisen dere har valgt ser flott ut!

Anonym sa...

Veldig lekker og brukt som romdeler er den bare flott:)