Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


tirsdag 16. november 2010

Hjemmelagde lamper

Fikk lyst til å vise frem lampene jeg har laget selv for en tid tilbake. Jeg hadde vel sett for meg hvordan jeg ville ha lamper over kjøkkenbenken min, men fant jo aldri de rette lampene. Så da var det vel bare å finne frem kreativiteten og se om en kunne finne på noe selv. 


Det var dette med meg og glass igjen da. Jeg fant  2 potter/boller med fine fasettslipinger på, holdt de opp ned....joda, de kan funke som lampe. Reiste til glassmesteren for å høre om det var mulig å få borret hull i bunn....og det gikk også bra.


Så var det å kjøpe det andre nødvendige utstyret som trengtes, ledning, pæreholder og div. Og resultatet ser dere her, (ikke så gode bilder, men pytt,pytt) Hvis det er noe jeg skulle bemerke med valget mitt, er vel at de kanskje kunne blitt finere med krom/sølv kant, men slik ble det ikke.


Når det var gjort måtte jeg også "pimpe" vegglampene mine. Enkel lampett med lysmansjetter i glass og sølv. Det samme har jeg gjort på taklampa jeg har over bordet mitt. Enkel løsning som funker for en stund, inntil jeg kjøper meg denne 15 armers prismekronen.

Lys i mørket

15 kommentarer:

Asbjørg sa...

Nydelge lamper,kjempesmart ide!
Ha en fin kveld!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så utrolig smart!!
Og vakkre ble de:)
Skjønn ide.
Ha en fin uke videre!

Trollmora sa...

Nydelig! Nå blir jeg litt sånn sur fordi jeg selv ikke har sånne potter liggende ..... hmmmm :) Ideen var kjempebra da!

Manne's hverdag sa...

NYYYDELIGE LAMPER - FLOTT IDÈ!!!

Ha en fin kveld videre!!!

Hilsen
Marianne

Marita og Anne (ensmakavhonning.com) sa...

Utrolig tøffe de lampene ble:)

Alfa sa...

Så flott det var:).
Har en liten give away inne hos meg. Bare til å bli med:).
Klem Alfa

Alfa sa...

Så hyggelig at du tittet innom meg:). Takk for gode ord. Ja, liker barnestolen veldig godt;). Håper du får en riktig god onsdag. Klem Alfa

Anita sa...

GENIALT!!

Fama

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine lamper.Nydelige.Du er kjempe flink.Ønsker deg en hyggelig helg.Klem fra Bodil.

Russisk kvinne sa...

Veldig original. Eg likar!

Unknown sa...

Lekkert!!
Herlig idee!! ,)
Ha en flott søndag ,)
Klem Anki

hobbyvimsa sa...

Nydelige lamper.En genial ide!!

Ha en fin søndag!!

Klem Linda

Jatte sa...

Hei hopp!!

Så utrolig kule lampene du har laget!
Virkelig fine ..

Lykke til,
Klem fra Jatte♥

Fru Schenk sa...

Så stilig! Kjempelurt :o)
Ønsker deg en fin onsdag!
Hilsen Ingebjørg

Liftup sa...

Genial ide, lampene ble veldig fine :)