Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


tirsdag 3. august 2010

Avgjørelser tatt

I dag har vi hatt selgeren fra Skidstahus på besøk. Vi skulle ta de siste avgjørelser når det gjelder dører, vinduer, lister, tak, vegger etc. Det var en del å gå igjennom, men det er fortsatt mye vi ikke har bestemt oss for. Blandt annet så har vi sagt at vi tar spon innvendig på ytterveggene. Her vil vi vel gjøre litt endringer under oppførelsen, for jeg vil ha litt malt panel også. Blandt annet på kjøkkenet vil jeg helst ha perlestaff som jeg skal male. Vi valge å ikke ta gipsvegger, da min mann kjenner meg så godt at han vet jeg kommer til å ville ha litt av hvert på veggene.



Ytterdørene ble slik, det skal være en dobbeldør i hovedinngangene, og enkel på kjøkken/vaskeromsinngangen. Tror det blir fint med denne døren da det over døren ved hovedinngangen er et tilsvarende halvmånevindu. Dørklinker skulle også bestemmes, og valget var børstet stål eller messing, og da var jo ikke valget så vanskelig, for messing er jeg ferdig med for en stund.



Innerdørene ble denne typen. Enkle men ikke helt glatte. Fargen på dørene er også den jeg ville valg hvis jeg måtte det, nemlig S-0502Y. Her var også valgmulighetene på dørklinkene stål eller messing, valgte stål, men ser jo at de er fine med hvite. Godt vi har mulighet til å gjøre endringer underveis. Mulig det kan bli noen annonser på finn.no for salg av div. byggevarer utover våren. Vi måtte nemlig også "velge" lister, og der var det egentlig ikke noe valgmuligheter, det er kun enkle granlister!!! Det vil jeg ikke ha da. Nei, får nok på listejakt etter noen fine profilerte noen.



Så var det taksteinen da. Det ble rød, med hvite takrenner og annet blikk. 
Nå er det bare å vente å se om de klarer å levere det til avtalt tid, uke 40. Håper jo at de klarer det, for ellers venter vi vel til våren, så vi slipper å sette opp hus i snøvær.


Ventetid

1 kommentar:

Simones Country Home sa...

Heia.

Åh så spennenede med huset da. ;o))) Blir nok skikkelig fint skal jeg tro! ;o)

Takk for hyggelige ord hos meg.

Ha en super dag.

Klem Simone