Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


tirsdag 2. februar 2010

Gammel kunnskap

Utålmodig som jeg er har jeg nå funnet frem de gamle tegnesakene mine fra jeg tok interiørkonsulentutdannelse. Tenkte jeg skulle prøve å friske opp tegnekunnskapene mine. Da kan jeg tegne å leke meg litt med vegger og dører. Skal prøve å plassere noen av møblene vi skal ha med inn i det nye huset.



Så var det dette å huske de forskjellig tegnemetodene da. Plantegning går bra, oppriss, perspektiv, frontperspektiv må jeg nok ta en repetisjon på. Men det er en fin måte å danne seg et bilde av hvordan det vil se ut. Og nå har vi muligheten til å gjøre endringene før vi starter byggingen for fullt. Vi har jo litt tid på oss enda.


Kan vel kanskje bli en utfordring med fargelegging på de nye tegningene, da det kommer til å gå mest i lyse farger, men i hodet mitt vet jeg hvordan det blir. Har funnet ut at vi trenger det lyset disse fargene gir oss, og vi trives veldig godt med lyse farger begge to.


Disse tegningene som er avbildet her, er noen av de oppgavene jeg utførte under utdannelsen. Litt rart å finne dem fram og se hvordan de var. (kunne ikke huske at jeg var så flink, hehe)

Gjennom årene har jeg kjøpt meg en fin samling med interiørbøker. Her er noen av dem. Disse skal jeg nå ta frem å kikke godt igjennom. Kanskje kommer jeg over noen gode ideèr.



Jeg er opptatt av at det skal være funksjonelt, selv om det i dette huset en en del som egentlig ikke har noen veldig praktisk funksjon, men mest en fryd for øyet. Men her har vi jo plass til det. Jeg er glad i detaljer, og bruker en del tid på høyder, lengder, bredder og farger. Det må stemme!



Interiørblader er en annen lideskap. Det har lett for å havne ett og annet i posene min når jeg er på handletur. Favorittene er nok Drömhem & Trädgård, Vakre Hjem & Interiør og Bolig Pluss, men finner jeg et blad med masse fine bilder så faller jeg lett for fristelsen til å ta det med hjem.


Jeg kan sitte mange timer med disse bladene, og finne dem fram gang etter gang. Finner stadig noe nytt til inspirasjon. Det som er vanskelig er jo å kvitte seg med dem, så det gjør jeg helst ikke.



Ha en fin kveld alle sammen, og takk for at du tok deg tid til å titte innom her.

2 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

Jøss!
Litt bedre enn min tragiske skisse det der, ja!
Men etter fargene og dømme var denne tegnet på 90-tallet?? Eller?
Har selv en akvarell i perspektiv/hjørne i de samme fargene ett sted... ;)

Litt av ett renoveringsprosjek dere har hatt der! Ble flott hus da!
Klem!

Anonym sa...

:) Flott at du minte meg på at jeg har liggende konsulent-utdanning på vent her...har ca. halva kurset, men midt oppi alt har det blitt baby, flytting og oppstart av gårdsdrift i tillegg til den vanlige hverdagen - så her blir det ikke akkurat kjappis framgang! :) Men kjenner at jeg klør litt ekstra i fingrene når jeg ser tegnebrettet...haha ! ;) Ellers har du nå jammen en koselig og informativ blogg - down to earth er det vel noe som heter? Det kan av og til bli LITT mye engler å englebarn på disse interiørbloggene...:) Ha en fortsatt kjempefin dag!