Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


mandag 26. november 2012

Kjøkkenet

Da har jeg endelig fått tatt noen bilder i "dagslys". Ikke så lett å få tatt fine bilder når det ikke blir ordentlig lyst ute. Men her følger ihvertfall noen fra kjøkkenet.


Vi fikk tak i rundt bord til slutt. Det endte med et bord fra Englesson med en diameter på 115 cm. Jeg trodde jeg måtte ha et på ca 135-140 cm, men det var vanskelig å finne, og etter litt nøyerer måling var vi enige om at det kanskje vill bli for stort. Så med 3 ileggsplater til dette bordet får vi plass til mange gjester allikevel. Vi har allerede prøvd det et par ganger. Og til hverdag holder det med 115 cm.


Fra spiseplassen har vi fin utsikt utover jordene og dyra som passerer forbi. Når det bli nok snø, så får vi skiløyper utenfor her også, så da kan vi jo ha "suppestasjon"  fra kjøkkenet ;)






Her ser dere hvordan det ser ut mot stua og peisen. Foreløpig har det ikke vært så kaldt at vi har fyr noe i peisen, bare et par ganger for kosen sin del. Men med veldig god gulvvarme kan det fort bli litt varmt.





Kjøkkenbenken. Som dere vil se så har vi ikke all verdens benkeplass, men jeg har et rom på lur hvor jeg også har benkeplass. Så når jeg skal hive meg rundt og bake litt, kan jeg bruke den plassen. 
I vinduet her ser jeg rett opp til gamlehuset, som vår sønn nå har overtatt.


Dør rett ut til plassen vi skal gjøre fin til våren. Skal bli deilig å kunne spiseute der, og slippe å traske rund halve huset for å bære ut det en trenger.


Denne innredningen fungere mer eller mindre som en skjen med vitrineskap. Døren til venstre er til "spiskammerset" hvor vi har ekstra benk, kjølerom og fryseskap. Kort vei til det meste. Døren til høyre fører inn til vaskerommet, som også har egen inngangsdør.





Synes det ble et koselig kjøkken jeg da. Er egentlig ganske fornøyd med resultatet.



Hva synes dere, ser det bra ut?

Ingen kommentarer: