Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


søndag 30. oktober 2011

Steinmur

Tankene går innimellom til hvordan vi skal anlegge hagen på den nye tomten. Jeg har nok mange idèer i hodet, men det er dette med å få formidlet dem og vist hvordan jeg tenker meg det som kan være litt vanskelig. Jeg har hatt litt hjelp til dette, men er vel ikke helt overbevist om at det blir slik som forslaget ble.


Men en ting vi i hverfall vil ha er en steinmur mot veien. Og da mener jeg ikke at jeg vil ha en slik død og kjedelig mur med betong stein. Neida, naturstein må det være.

bilde fra hus og hagegleder
 Jeg har søkt litt på nettet og funnet noen bilder av noen murer jeg synes er fine. 
Blandt annet fant jeg dette bildet hos hus og hagegleder som viser et arrangement av murer.

bilde fra nr14


Og denne muren, som finnes i hagen til  bloggeren med det klingende navnet nr14, er også veldig flott. Denne er vel i tråd med hva jeg tenker meg. Denne kan fungere fint mot veien, slik at den kan ta i mot snøen fra brøytebilen om vinteren, og inneholde planter på sommeren.


Det kan vel bli litt av en jobb å få stablet denne muren, men hvis vi først finner stein, så skal vi nok klare det også.


Så får vi se om det blir mur bare mot veien, eller om vi kanskje har det flere steder. Tomten er jo egentlig flat, så da må vi være litt kreative for å finne på noe som ikke ser helt unaturlig ut.

Stein på stein



3 kommentarer:

Mette Rønning sa...

Prøver meg en gang til på å legge inn kommentar. Kanskje det går denne gangen!

Nydelig med en naturstein mur.
Du får tromme sammen nye og gamle venner, så kan vi stabble vi.
Klem fra Mette

Huset på Bergheim sa...

Natursteinsmur er kjempelekkert!!
Heilt enig i at det må være liv i muren og ikkje livlause mursteinsblokker.

Lykke til med prosjektet.

Gry

Simones Country Home sa...

Hei på deg. :o)

Åh så spennende da, moro med sånnt. Jeg driver også selv å styrer ute, men jeg blir jo aldri enig med meg selv da. hihi Enda jeg er alene å kan faktisk gjøre som jeg vil. Men det er ikke bare bare fordet. :p

Ha en fortsatt fin kveld.

Klem Simone ;o)))