Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


tirsdag 29. mars 2011

Det var en gang.


Stille fra meg om dagen, men det er ikke alltid dagene er slik jeg vil de skal være. 
Men jeg stikker så vidt innom med et lite innlegg fra gangen vår. Jeg har jo egentlig ikke vist så mye bilder fra hjemmet vårt, annet enn noen fra kjøkken og detaljer ellers, i påvente av et nytt hjem.

 
Disse bildene fra gangen er tatt for lenge siden, men det ser jo fortsatt slik ut.
(bildene er ikke av beste kvalitet, da jeg har brukt det gamle kompaktkamera)
Da vi pusset opp her for noen år siden, hadde jeg en formening om hvordan det skulle være. Så med hjelp av min snille lillebror fikk jeg det som jeg ville. Selv om han hadde noen få innvendinger på småting, kom vi til en enighet.....slik vi alltid gjør. 
Jeg tenker og ønsker....og han gjør det praktiske snekkerarbeidet, slik at det blir riktig. Teamarbeid.



Vi har brukt 2 skuffer og en benkeplate fra IKEA som grunnlag for sittebenken, og det fungerte kjempefint. Solid og akkurat passe høy å sitte på. Her er det plass til å henge fra seg tøy, og praktiske kurver på toppen til alt som ikke passer at det slenger fremme. 



Så var det disse mørke takene da. 
Skulle vel vært malt både i gang og stue/kjøkken, men overlater vel det til neste generasjon som skal overta dette huset etterhvert. Tror det blir litt for mye jobb for meg nå gitt.

Gjør entrè

3 kommentarer:

Precious Home sa...

Flott entre dere har:)

ha en fin kveld!

Gunhild sa...

Hei.

For en flott løsning! Vi har tenkt å snekre en benk ved kjøkkenbordet, men løsningen deres var jo veldig smart. Hva heter de skuffene fra IKEA, og hvor høy ble benken?

Er veldig takknemlig for svar:-)

Fra gammelt til nytt sa...

Så fint at du liker løsningen vi har laget Gunhild.
Så var det det å huske hva vi brukte da....det er jo noen få år siden, så hukommelsen er ikke helt på plass. Men jeg har vært å sett nøyere på det, og vet at vi har brukt Ståt skuffer med mål: 60x35, og mener jeg fikk kjøpt bare skrog til denne også. Det ser ihverfall slik ut. Sittehøyden på benken vår er 48cm + pute, noe som blir litt høyere enn en vanlig spisestol som pleier å være ca 45 cm. Men vi har laget sokkel på 10cm, og hvis du vil ha den til et spisebord, er det jo bare å lage sokkelen litt lavere.
Håper dette var til litt hjelp.

Jorunn