Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


tirsdag 16. februar 2010

Kjøkkeninspirasjon

For å prøve å finne drømmekjøkkenet, pløyer jeg gjennom norske og svenske nettsteder om kjøkken, og skjønner av valget blir vanskeligere og vanskeligere jo mer jeg leter. Det finne jo så mange flotte kjøkken, men ut fra disse bildene er det vel ikke vanskelig å skjønne hva jeg vil ha.

Her er et fra den svenske leverandøren Smedtorps . Det fine med dette synes jeg er de takhøye skapene som er delt. For takhøye skap må det være.


Dette er hentet fra Kvanum. Løsningen med at en del av benken bygger lenger ut liker jeg veldig godt, for da bryter det inntrykket av en lang benkeflate. Glass-skap som står helt nede på benkeplaten er lekkert, men kanskje litt råflott hvis benken ikke er så veldig lang. Tror jeg må bruke denne løsningen på den delen av kjøkkenet som blir mellom dørene, hvor jeg tenker å ha bare skap.

Lidhults har også flotte kjøkken. I dag har jeg stekovn og plass til mirko-ovn i høyskap. Håper jeg får til den løsningen i det nye kjøkkenet også, for det vil jo være dumt å gå tilbake å ha stekovn på lavere nivå etter hvert som en blir eldre, for det gjør vi jo alle.

Her er et av kjøkkenene som Alfa3 leverer. Flott med kjøkkenøy. Tror jeg må se om jeg får til det også. Synes det kan virke som det blir litt lite benkeplass hvis jeg skal ha benk bare langs den ene veggen. den er jo bare 4,5 meter lang og skal romme oppvask, koke og høyskap.

Kjøkkenet vi har i dag er fra Sigdal, som har fornyet seg en del fra sist vi bygde kjøkken. Dette her er lekkert, men ikke viste med takhøye skap. noe som skal sjekkes opp selvsagt. Må nok ta kontakt med noen av disse leverandørene for å få en oversikt over pris og moduler. Kommer også til å kontakte Huseby for å høre hva de kan tilby.
Når vi nå skal bygge nytt, vil jeg gjerne få drømmekjøkkenet selv om det kanskje kommer til å koste noen kroner ekstra, men dette blir vel muligens siste gangen vi bygger kjøkken?
Så klarte også jeg å legge inn linker takket være Nina.

1 kommentar:

anne g sa...

jeg synes det øverste kjøkkenet var finest.. mest deg liksom..