Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


fredag 21. mai 2010

Blomstring

Jeg skulle gå til innkjøp av noen sommerblomster for å gjøre det litt pent hos oss til konfirmasjonen neste helg og tok turen til et gartneri i nærheten som jeg ikke hadde besøkt tidligere. Å hva ser jeg der, jo et hav av fantastisk flotte blomster,

 
Blant annet fant jeg denne nydelige pelargoniaen med en navnelapp som sier at den heter "Harald". Og prisen var det ingenting å si noe på, kr 189,- , som var lik for alle amplene, og de var alle sammen like flotte. Plantene var store og kraftige, så det var vanskelig å gå derfra uten å ta med seg en del hjem. Må nok ta meg en tur til en av de nærmeste dagene også.


blomstrer det vårblomster i bedene her, blandt annet vårkjærminne.


 Flotte fylte tulipaner gjør seg godt. Med litt godvilje kan en få litt minne om peoner av å se på denne.


 Og løytnantshjerte svikter aldri.


Og slik ble betongurnene foreløpig. De ble Dronning Ingrid, hvit lobelia og eføy. Regner med at de blir enda flottere litt lenger ut på sommeren.


God pinse

2 kommentarer:

Anonym sa...

Er ikke blomster en gave! Selv skuer jeg utover en hage hvor det fremdeles ser ut som om det er høst - har overtatt den nylig, og tro meg, her har ingen gjort noe på 30 år. Var så spent på hvilke gamle, skjønne roser som skulle åpenbare seg, men det ser ut som om vi har 2 mål klinisk renset for blomster. (Untaket er de fire løvetannene ved trappen :)

Skal komme tilbake til deg senere (litt lite tid akkurat nå)!

Med ønske om en deilig pinse!
Lilli

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så vakkert hos deg!
Herlig med blomtsring, men her er det ikke kommet så langt ennå...
Betongurnen ble nydelig:)
Ønsker deg ei fin pinsehelg!
Klem:)