Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


tirsdag 18. desember 2012

Stue





Så er det tid for inngangsparti og stua. 

Når vi kommer inn er det dette synes som møter oss. Vi har ikke noe vindfang, men direkte tilknytning til stue og kjøkken. Har likt dette synes som møter oss fra dag en, når det gjelder vinduene rett frem her.  Dette kunne vi nemligse allerede første dagen av monteringen av huset.



Litt lenger inne har vi kommet inn i stua. Vi har jo så store sofaer at de tar jo nesten halve stua, men i og med at de ble så lite brukt i gamlehuset, så måtte vi jo ha de med, selv om de tar mye plass.


Som dere ser er det ikke mye veggplass her, så foreløpig har vi ikke hengt noe på det som er av vegg, for jeg synes vi må bo oss til litt først. Venter et par godstoler som skal få plass her også, vet ikke helt hvor enda men....får det nok til.


Min flinke snekkerbror har laget vedkasse med hylle til oss. Ikke fylt opp med ved enda, for vi har jo så god gulvvarme at behovet for å fyre er ikke så stort, annet enn at vi fyrer litt i peisen bare for kos.


Martha har funnet seg ny yndlingsplass.


Fra kjøkkenvinkelen ser dere her bort i soveromsgangen. Inngang til de 3 soverommene.


Det er heldigvis flere som har funnet seg godt til rette i det nye huset.


Dette teskapet kjøpte vi i Danmark for mange år siden. Jeg liker godt de mørke tresortene, og i kombinasjon med lyse vegger og tak, får jeg den kontrasten jeg er ute etter.


Vinkel fra stua og mot inngangspartiet. Som dere ser har vi som sagt ikke fått opp noe på veggen enda, og litt usikker på om det gamle skapet skal få stå på den plassen på høyre side også.


Den fine tapetveggen  min er jeg også litt usikker om jeg skal henge opp noe på. Den er jo så fin i seg selv. Hva tror dere?


 Inngangspartiet med den fine lysekrona mi :)


 Det blir spennede å pynte ferdig til jul i nytt hus. Nå er det jo ikke lenger noe som har sin "faste" plass,


Tror ikke det blir noe mer blogging før jul nå, da vi har travle dager på jobb hos Villa Nostalgi, så derfor benytter jeg anledningen til å ønske dere alle en riktig GOD JUL.


Ingen kommentarer: