Velkommen!
Så fint at du fant veien inn på siden
min! Jeg blir utrolig glad om du legger igjen en liten hilsen etter deg!


tirsdag 26. juli 2011

Rosetog

Jeg har i kveld vært med å gått i fakkel-/rosetog på Vik i Hole kommune. Dette er, for de som ikke er lokalkjent, like i nærheten av Utøya. Det var en flott opplevelse, hvor ca 6000 møtte frem for å stå sammen og hedre de som ble rammet av den tragiske hendelsen. 

Bilde fra Ring Blad

Det sterkeste inntrykket var nok da Helene Bøsei Olsen holdt minnetale over sin mor, Monica, som også statsministeren nevnte i sin tale i Oslo Domkirke. Meget sterkt. Det føles godt å kunne være sammen med andre, og legge ned blomster, både i fjorden og omkring en krans.

Bilde fra Ring Blad

Dagene etter 22.juli har vært spesielle, selv om jeg ikke personlig kjenner noen som har gått bort, er savnet, eller var der. Men jeg tenker stadig på de som har opplevd dette fryktelige. På hva de har sett, hørt og følt. Dette er noe de må bære på hele livet, disse stakkars unge menneskene.



Tro, håp og kjærlighet

Ingen kommentarer: